عدم پاسخگویی مناسب فروشگاه اینترنتی کتاب رایا
فقدان مسئولیت پذیری و پاسخگویی
عدم شفافیت
عدم پاسخگویی مناسب فروشگاه اینترنتی کتاب رایا
حدود دو سال قبل یک سری کتاب جهت فروش به فروشگاه اینترنتی کتاب رایا تحویل دادم (ارسال از طریق پست). جالب اینجا است آن روزی که می خواستم کتاب را تحویل دهم در همان روز با مسئول سایت صحبت کردم و پس از هماهنگی لازم، کتاب به آدرس فروشگاه ارسال گردید. ولی متاسفانه پس از ارسال کتاب و حدود دو سال که از آن زمان می گذرد علیرغم چندین بار تماس تلفنی جهت تسویه حساب (که کارکنان فروشگاه این موضوع را فقط مربوط به حضور مدیر سایت در فروشگاه می دانند) این ارتباط امکان پذیر نشد.
به هرحال بیش از بیست بار در زمان ها و روزهای مختلف تماس گرفتم ولی هر بار جواب تکراری چون فردا صبح تماس بگیرید، عصر تماس بگیرید، مسافرت هستند هفته دیگه می آیند، دوباره ساعت 6 عصر یا 9 شب و... تماس بگیرید را بیان می کنند و تماس ها هیچ وقت در ساعت های گفته شده نیز موثر واقع نشد.
حالا سوال من این هست که چرا این فروشگاه که در سایت خود از خدمات ارزنده و دقیق صحبت می کند این گونه رفتار می کند؟ به عنوان مثال این بخشی از پیام فروشگاه کتاب رایا است:
"مجموعه کتاب رایا با اتکا به تجربیات گذشته و اعتماد به نوآوری در آینده تصمیم دارد به بهترین و بروزترین شکل خدمات پست و پیک کتاب را به تمامی مشتریان در داخل و خارج از کشور ارائه دهد، فقط کافیست یک بار امتحان و مقایسه کنید".
من به مجموعه شما اعتماد کردم اما مشخص شد که چنین اعتمادی نادرست بود. تماس هایی هم که گرفتم بیشتر برای تعیین مسئولیت پذیری و شفاف سازی بود که مشخص شد هدف های این کتاب فروشی ظاهرا بیشتر در جهت منافع شخصی است.
به امید روزی که همه ما نسبت به حرفه خود پاسخگو و مسئولیت پذیر باشیم.
مطالب مرتبط
لیست وبلاگ های رسمی من
- فیزیوتراپی
- اخلاق حرفه ای فیزیوتراپی
- فیزیوتراپی شناختی (Cognitive physiotherapy)
- روانشناسی
- دستگاه عصبی عضلانی اسکلتی
- شانه و اختلالات آن
- ستون فقرات و اختلالات آن
- زانو و اختلالات آن
- سیستم عصبی و اختلالات آن
ویدیوها در آپارات